Altijd verbonden

Nieuw interieur Leen Bakker

Het winkelgedrag van klanten verandert. En daar passen wij onze services continu op aan. Onze winkelformules werken nauw samen met Nextail – onze online organisatie – om te blijven voldoen aan de wensen van de klant. Voorbeelden hiervan zijn de online bestelpunten bij Blokker en de online marketplace op Blokker.nl.

Nextail

Nextail, opgericht in 2014, huisvest alle e-commerce- en omnichannelactiviteiten van Blokker Holding, waaronder vrijwel alle webshops van het concern. Enkele van deze activiteiten zijn webdevelopment, online marketing en contentverbetering.De organisatie Nextail bestaat uit een club van ruim 100 young professionals. Centraal daarbij staat dat de marketing en platformen volledig data-driven worden aangestuurd. Dit draagt bij aan de zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van de webshops van de diverse winkelformules van Blokker Holding en het toenemende productassortiment. 

In een korte periode van ruim twee jaar tijd heeft het team van online experts vele successen behaald. Zo is de online organisatie meerdere keren genomineerd voor verschillende categorieën van Twinkle’s Shopping Awards Tevens won Nextail de prijs ‘Most Performing Data Award 2016’ van Bloovi binnen de Belgische markt en eindigde de organisatie in 2017 in de Twinkle E-commerce top 10.

Endless aisle

Online bestelpunt Blokker

Door ons online aanbod in de winkels te ontsluiten via online bestelpunten ontstaat een endless aisle: producten die niet (meer) op voorraad zijn in de winkel zijn toch bij ons te bestellen en thuis te bezorgen. Zo hoeven onze verkoopmedewerkers geen 'nee’ meer te verkopen. Dicht bij de klant betekent voor ons: de wensen van onze klanten vervullen waar en wanneer zij dat willen, met relevante en onderscheidende winkels en producten tegen een redelijke prijs en met de hoogste service.

Online marketplace

Via de online marketplace op Blokker.nl – die in november 2016 werd gelanceerd – worden inmiddels ruim 100.000 extra producten van 75 externe verkopers aangeboden. Hiermee heeft Blokker voor klanten op het gebied van huishoud een nog groter en relevanter productassortiment gecreëerd dat altijd binnen handbereik van de klant is.

 

De nieuwe formule van huishoudspecialist Blokker

 

Leidende kracht op huishoud

Blokker.nl is steeds meer de leidende kracht op huishoud. In 2017 werden niet alleen tienduizenden producten toegevoegd op Blokker.nl via de online marketplace, maar werd ook witgoed toegevoegd via de witgoedspecialist AO.nl.

Realtime folder

De realtime folder van Blokker – opgezet in samenwerking met Publitas – maakt online communicatie van klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit. De folder maakt gebruik van een innovatieve technologie waarmee de content volledig dynamisch wordt gegenereerd en kan inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment en op klantprofielen.  

In geval van out of stock kunnen bijvoorbeeld alternatieve opties worden aangeboden zoals producten in een andere kleur. En op plotseling lekker weer kan bijvoorbeeld snel worden ingespeeld met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder. Kortom, de mogelijkheden zijn oneindig en hiermee ook de commerciële slagkracht.

 

Klantenservice, off- en online

Wij staan steeds dichter bij de klant door de vinger aan de pols te houden op social media en via de klantenservice. Nieuwe systemen maken klantcontact efficiënter en directer. Een bestelling via een van onze webshops ligt de volgende werkdag klaar in de winkel of wordt thuis afgeleverd.

Wensen van de klant vervullen

Op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek hebben de afgelopen jaren verschillende winkelketens hun winkelformules vernieuwd en service aangescherpt. Klantentellers in combinatie met kassa-informatie vertellen ons over de conversie en piekmomenten zodat onze collega’s zich nog beter kunnen richten op de wensen van de klant.